המראה של כל בית או דירה משופעים מהאופן בו חולקו החללים השונים בחדר וכן בסוג הריהוט והעיצוב הכולל אשר נבחר על ידי בעלי הבית עבור כל חדר וחדר בבית.

במאמר זה נציע מספר רעיונות לדברים אותם ניתן לשנות בחלל הבית או הדירה, בלי לבצע שינוי מאסיבי הדורש שבירה של קירות ויצירה של חלל חדש לחלוטין מבחינה מבנית.

הסוד ביצירה של בתים אשר נותנים תחושה של מרחב טומן בתוכו שמירה על כמה כללים:

שמרו על צבעים בהירים על קירות הבית, צבעים כהים יכולים ליצור מראה קטן אפילו יותר ממה ששטח הבית מעניק.

ניתן לתת נגיעות של צבע ועניין על ידי שימוש באלמנטים שונים כמו טקסטורה מעניינת על קירות החדרים, הצבת תמונות בנקודות פוקאליות שממקדות את תשומת הלב באזורים "ריקים" יותר.

זה שבסיס הבית יהיה בהיר, אין זה אומר שהוא יהיה משעמם ולא ייצג את האופי שלכם בצורה טובה, אתם פשוט תצטרכו ליצור נקודות עניין שונות שיהיו צבעוניות כפי שאתם אוהבים ומעדיפים.

אל תתקינו וילונות כהים! אם אתם חייבים וילונות התקינו וילונות בצבעים בהירים ומבדים שקופים ורכים שיתנו לאור שמבחוץ לחדור אל הבית ולהאיר אותו בתאורה טבעית .

קחו בחשבון שצבע בהיר אינו חייב להיות לבן, אלא גם שמנת, תכלת וכדומה.

רכשו רהיטים שמתאימים מבחינת עיצוב הבית אך גם מבחינה פונקציונאלית!

גם אם רכשתם את שולחן האוכל עליו חלמתם, אולם הוא פשוט גדול מידי לחלל של חדר האוכל, הרי שכך הקטנתם את החדר עוד יותר והפכתם את ההתנהלות האזור זה לפחות נוחה.

הריהוט חייב להתאים לעיצובו של חלל נתון, לכן אם מדובר בחלל קטן במיוחד, רצוי כי תרכשו רהיטים אותם ניתן לפתוח בשעת הצורך ולקפל חזרה למקומם בתום השימוש.

כאשר אתם רוכשים ריהוט פונקציונאלי שימו לב כי הפתיחה והסגירה הינם נוחים מספיק, מכיוון שתחזרו על פעולה זו אינספור פעמים.

חוסר במקומות אחסון הינה בעיה שקיימת כמעט בכל בית, ללא קשר לגודל החלל בבית.

הסיבה הראשונה לחוסר במקום אכסון הינה חוסר סדר, עברו על כל הדברים שאינם בשימוש והעבירו אותם הלאה לאדם שיעשה בהם שימוש, כך יתפנה לכם מקום אחסון רב יותר ממה שאתם משערים.

בנוסף, ניתן לרכוש רהיטים אשר הינם בעלי שימוש כפול, כגון ספה שגם משמשת לאכסון על ידי ארגז שקיים בחלק התחתון.